Järnvägen är framtiden
 

I en tid då fokus på miljön växer, blir tågen som transportmedel ännu viktigare. Kombinerat med att tågen blir mer tekniskt avancerade och att vi arbetar på en konkurrensutsatt marknad krävs regelbundet ny kompetens inom Mantena.

Vår kunskap och erfarenhet inom underhåll av järnvägsfordon har skapat en unik miljö. För att i framtiden behålla vår ledande position inom underhåll av rälsgående fordon, fokuserar vi på Mantena kontinuerligt på att rekrytera duktiga människor i alla delar av organisationen.

Vi behöver människor med olika bakgrund och kompetenser som delar vår fokus på kunden, och värderingarna; förtroende, effektivitet och innovation.
Om du tycker att du passar in hos oss är du välkommen att skicka in din ansökan / CV.

 

Lediga tjänster

 

HR-Business Partner, Solna
Vi behöver människor med olika bakgrund och kompetenser som delar vår fokus på kunden och våra värderingar: förtroende, effektivitet och innovation.
Vi söker nu en HR Business Partner som vill vara en del i detta arbete!

Se annonsen här:


För att skapa en intresseanmälan till arbete på Hässleholmsdepån med Öresundstågsunderhåll

Klicka här på intresseanmalan

Lärling i Mantena

Bli lärling hos oss (Norge)
Antagande av lärlingar är en naturlig del av vår rekryteringspolitik. Flera av våra medarbetare i ledande befattningar har gått med oss. Om du har rätt kompetens, lust och ambition, kan vi vara rätt plats för dig. Vi önskar att de som söker lärlingsplats hos oss, registrerar sig på Vigo.no


Antagning 2019:
Vi öppnar för lärlingar med start hösten 2019, på följande avdelningar:

Vi tar emot ansökningar till följande platser.  
Lodalen ( Oslo)
Grorud ( Oslo)
Stavanger
Marienborg ( Trondheim)
Sundland ( Drammen)

Du söker genom länken nedanför varje plats och du kan även skicka in eventuella frågor. 
Kom ihåg att markera ansökan tydligt med vilken placeringsort du önskar. 

Ansökningsfristen är 1 mars eftersom alla ansökningar måste skickas via Vigo, https://www.vigo.no/vigo/servlet/vigo ,
Resterande hade sökfrist t.o.m. 22 April.

Sundland
Tar imot søknader innenfor  følgende fag:
Industrimontør
Togelektriker
Søknadsfristen 1. mars, søknader skal inn via Vigo.
https://www.vigo.no/vigo/servlet/vigo

Lodalen
Tar imot søknader innenfor fagene:
Togelektriker
Automasjon
Industrimontør
Send søknad til: gunn.elin.brandsrud@mantena.no

Stavanger
Tar imot søknader innenfor fagene:
Togelektriker
Automasjon
Send søknad til: gunn.elin.brandsrud@mantena.no

Marienborg
Tar imot søknader innenfor fagene:
Industrimekaniker/montør
Togelektriker
Send søknad til: jorund.waago@mantena.no

Grorud
Tar imot søknader innenfor fagene:

Industrimontør
CNC-maskinoperatør
Send søknad til: elisabeth.grebstad.rodseth@mantena.no

För mer information kan du skicka ett mail till utbildningsansvarig, Elisabeth Grebstad

Studenter

Nedan finns ämnen för studentuppgifter som Mantena vill framhäva. Vi är positiva att få förfrågningar om både master och bachelor-uppsatser.
Ta kontakt med oss.  

Masterthesis
– Passivt sonar array til tilstandsestimering av rullende materiell 
Mantena är intresserad att utveckla en sensor som detekterar urprung till ljudkällor och boggies (tåg-chassi) eller annat material som blir testat i dynamisk testbänk. Ett system monterat i en dynamisk testbänk som kan generera en högupplöst bullerkarta för att ge visuell indikation av var ljud och resonans uppstår i materialet. Klicka här för att läsa mer 
 
Bacheloruppsats
– Förbättrat användargränssnitt och förbättrad PID auto tuning eller alternativ regulator algoritm för kompressor testbänken.. 

Kompressortestbenken er programmert med NI LabView. Användargränssnittet på kompressor testbänken består idag av standard NI komponenter vilket ger användargränssnittet ett äldre utseende. Det är önskvärt att ha ett med modern FLAT GUI-desitn som är intuitiv att förstå för varje användare, med inkriktning på intuitivitet och användarvänlighet.

, vilket gBrukergrensesnittet i kompressortestbenken er i dag bygd opp av standard NI bygge klosser, noe som gir programmet et eldre utsende. Det er ønskelig med et mer moderne FLAT GUI design som er intuitivt å forstå for en hver bruker, med vekt på intuitivitet og brukervennlighet.Det er også ønsket at det gjøres en studie på forbedret regulator algoritme til kompressor testbenken. PID regulator eller fuzzy-logic regulator, med auto tunings algoritme. Regulator algoritmen skal regulere en strupe ventil for å simulere fylling av en vilkårlig trykk tank fra 0 til 10 bar.